Vooral vingerafdrukken op UVC lampen geven technisch problemen

Nieuws   •   29 oktober 2020

Een kijkje in het leven van Tristan Williams, Technical Director, Finsen Tech
Een inkijkje in het leven van Tristan Williams, Technical Director bij Finsen Tech

PRACHTIG DAT WE GEAVANCEERDE SYSTEMEN ZOALS THOR UVC AAN KLANTEN KUNNEN BIEDEN EN ZO EEN BIJDRAGE KUNNEN LEVEREN AAN EEN VEILIGE- EN GEZONDE WERK- EN LEEFOMGEVING. WAT WIJ ONS AFVROEGEN, WIE ZIJN DE MENSEN ACHTER FINSEN TECH, DE FABRIKANT? HOE KOMT DE ONTWIKKELING EN HET ONTWERP VAN DEZE INNOVATIEVE UVC DESINFECTIE ROBOT TOT STAND? WORDT ER DOORONTWIKKELD? HOE GAAN ZIJ OM MET TECHNISCHE PROBLEMEN? TIJD OM IN GESPREK TE GAAN MET DE TECHNICAL DIRECTOR TRISTAN WILLIAMS VAN FINSEN TECH. HET WERD EEN VIRTUEEL GESPREK VANWEGE COVID. TRISTAN WOONT IN DEVON, GROOT-BRITTANNIË, NOG EEN GOEDE REDEN VOOR EEN VIRTUELE ONTMOETING OM ZO DE IMPACT VAN ONZE MILIEUVOETAFDRUK LAAG TE HOUDEN.

Devon, Groot Brittannië

Interessant om jouw achtergrond te weten. Wat voor studie heb jij bijvoorbeeld gedaan? “Ik heb mijn studie Aeronautical Enginering afgerond”, verteld Tristan Williams. “Nadat ik eerst in de energie technologie wereld aan de slag ben gegaan, ben ik uiteindelijk inde medical device sector terecht gekomen. Sinds drie jaar werk ik in de UVC sector bij Finsen Tech. Dit doe ik vanuit Devon, waar ik met mijn partner Joanne, twee tieners Caitlin en Aiden en onze hond Scout woon.” En waar kunnen wij jou als techneut in je vrije tijd vinden? Tristan: “Ik vind ik het heerlijk om te lopen en films te kijken met de familie. Waar je mij vooral kan vinden is in de garage, sleutelen aan motoren.”

Technische ondersteuning op afstand

Werken met passie

Je werkt dus als een Technical Director bij Finsen Tech. Ik hoor altijd dat je zo gedreven en enthousiast bent. Vertel eens, wat is de magie hierachter? Wat maakt jou zo passievol?

“Een goede vraag,” stelt Tristan. “Het is een uniek bedrijf waar toewijding en innovatie direct samengaan, elkaar verbinden en versterken. De mensen bij Finsen Tech zijn allen gedreven om infecties te bestrijden. Vol passie ontwerpen, bouwen en onderhouden wij de UVC desinfectiesytemen. Zelf ben ik wereldwijdverantwoordelijk voor de innovatie, het ontwerp, modificaties, upgrades, productie, service en onderhoud.”

THOR UVC en technische ondersteuning

Altijd paraat

We proberen goed naar onze klanten te luisteren, daardoor kennen we de behoefte van de klant. We begrijpendat onze klanten niet alleen willen dat een THOR UVC-systeem 24 uur per dag werkt, het is absoluut nodig dat deze 24 uur per dag werkt. Daarom hebben we een van de meest responsieve en proactieve serviceafdelinggebouwd die mogelijk is, met ingenieurs die 24 uur per dag beschikbaar zijn om onze klanten teondersteunen. Daarbij wordt gebruik gemaakt van een innovatieve engineering cloud die de kritiekeoperationele parameters van elk systeem in realtime opneemt, bewaakt en analyseert. Deze stelt ons zelfs instaat om klanten te informeren wanneer er iets mis is met hun systeem voordat ze er zelf achter zijn gekomen.

“WAAR JE MIJ VOORAL KAN VINDEN IS IN DE GARAGE, SLEUTELEN AAN MOTOREN.”

Een typische dag

“Ik ben van nature een vroege vogel, maar dan wel met een goede kop koffie.” Zo begint Tristan over het algemeen zijn dag. En hoe ziet de rest van een typische dag eruit van een Technical Director.“ Eerst bekijk ik de technische meldingen via de cloud en wijs ik acties toe aan het technische team,” verteld Tristan. “Op gezette tijden hebben we overleg met alle technische en manufacturing teams in de wereld. Af en toe op bijzondere tijdstippen vanwege de diverse tijdzones. Verder neem ook deel aan innovatie overleggen waarin doorontwikkelingen aan bod komen en geef ik regelmatig workshops en trainingen. Onze Finsen Virtual Hub is zodanig ingericht dat we trainingen en demonstraties op afstand kunnen geven. Dit doen we wel met THOR UVC in real time om te laten hoe deze functioneert. In de avond breng ik graag mijn tijd door met mijn familie.”

Engineering cloud

Klanten kunnen technische problemen ondervinden en willen dan graag snel en accuraat worden geholpen. Het probleem moet worden opgelost. “Ons wereldwijde techteam houdt meldingen goed in de gaten. Een lid van het techteam neemt contact op met de klant via telefoon, skype of whats-app, naargelang de voorkeur van de klant. Via de engineering cloud kunnen wij het systeem uitlezen. Samen met de klant gaan we systematisch instellingen controleren en systeemreacties na via de engineering cloud om zo het probleem vast te stellen. Configuratieproblemen kunnen we op afstand oplossen. Als er onderdelen moet worden vervangen worden deze besteld en verzonden. Wij zorgen ervoor dat de klant wordt geholpen door de lokale technische engineer.”

Op bezoek bij de klant

Er wordt gebruik gemaakt van de engineering cloud om klanten te helpen. Waar je voorheen op locatie langs moest kun je de klant nu uitstekend helpen dankzij de technologische ontwikkelingen “We gaan sporadisch nog langs. Het THOR UVC systeem is uiterst betrouwbaar, goed bewezen en vereist minimaal onderhoud, vervolgt Tristan.” “De belangrijkste reden voor onze aanwezigheid bij een klant is wanneer de gebruiker nieuw is en baat heeft bij een training op locatie.”

Vingerafdruk op UVC lamp

Vingerafdrukken

Een veel voortkomend probleem dat het technisch team tegenkomt wordt veroorzaak door vingerafdrukken. “Dat geloof je niet,” verteld Tristan. “Wat we veel zien is dat de UVC lampen met de vingers worden aangeraakt. Mensen doen dit kennelijk graag. Het is niet gevaarlijk maar als je het speciale glas van UVC lampen aanraakt zal het residu van oliën van je vingertop zich hechten aan het oppervlak. Dit is overigens niet anders bij de koplampen van je auto. We spenderen veel tijd aan het verwijderen van vuil op de UVC lampen.”

Vraag om hulp

Welke aspecten van een UVC-apparaat zijn van belang om veiligheid te creëren voor de gebruikers en eventuele aanwezigen? Heeft het apparaat een CE-markering? Waaruit bestaat de service en onderhoud? Wat zijn de intervallen? Is er een verlengde garantie mogelijkheid? Word mijn apparaat op afstand remote gemonitord en ontvang ik een seintje van de leverancier dat de lampen vervangen moeten worden of dat juist een ander deel aan service toe is? Kan ik ten allen tijden beschikken over de status van het apparaat om juist die veiligheid te waarborgen?

WAT WE UITEINDELIJK ALLEMAAL WILLEN IS EEN VEILIGE EN GEZONDE OMGEVING VOOR ONZE PATIËNTEN, BEZOEKERS EN MEDEWERKERS.

Wat zijn nou de meest gestelde vragen?